ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΩΡΙΟΥ

Αρχική σελίδα
Τοπική Ιστορία

EUROFORUM 2000
Λευκή Βίβλος
Σχέδια-Φωτογραφίες
Livret Blanc
Desseins-Photos


  Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης



EUROFORUM   2000

Μέσα στα πλαίσια του εκπαιδευτικού και πολιτιστικού προγράμματος, το οποίο ενθαρρύνει το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Παρισιού, το Τμήμα Διδασκαλίας κ΄ Πολιτισμού παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Με την είσοδο στην τρίτη χιλιετία το μουσείο σκοπεύει να συμμετάσχει στους εορτασμούς με έναν πρωτότυπο τρόπο.

Σε όλο τον κόσμο, ο ερχομός της τρίτης χιλιετίας έχει τονίσει τις ανησυχίες μιας κοινωνίας που αλλάζει και μαζί με αυτή την επιθυμία να βρει λύσεις σε μερικά από τα προβλήματα του σημερινού κόσμου.

Το πιο σημαντικό ερώτημα της εποχής μας είναι η δημογραφική ανάπτυξη και η αύξηση της πίεσης που ασκείται από τον 'Aνθρωπο στο περιβάλλον του, το οποίο θέτει ορισμένα ερωτήματα για το μέλλον του.

Ως φύλακες του αυριανού κόσμου μας, τι θα μεταβιβάσουμε στις μελλοντικές γενιές ;
Η νεολαία του σήμερα θα πρέπει να είναι ενημερωμένη για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Θα πρέπει να εκπαιδευτεί για την αντιμετώπιση και την προετοιμασία διαχείρισης του πλανήτη μας αύριο.

Ως φύλακες εξαιρετικών συλλογών που είναι κομμάτι της κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας κατέχει προνομοιούχα θέση στη μελέτη της βιοποικιλότητας.Παρεμβαίνει ενεργά στη διάδοση γνώσεων σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει μια ραγδαία και μερικές φορές ανησυχητική εξέλιξη του περιβάλλοντος της.

Λαμβάνοντας υπ' όψιν όλα αυτά, σκοπεύουμε να οργανώσουμε μια ομάδα περιβαλλοντικής μελέτης για τα νέα παιδιά, που θα ονομάζεται Euroforum, ενθαρρύνοντας επαφές ανάμεσα σε σχολεία από διαφορετικές Ευρωπαϊκές χώρες. Καθώς επιθυμούμε να συμβάλλουμε στη μελέτη της βιοποικιλότητας, σκοπεύουμε να οργανώσουμε ανταλλαγές με αυτό το θέμα ανάμεσα σε νεαρούς Ευρωπαίους, δίνοντας έμφαση στη ποικιλία των απόψεων τους και των συμπεριφορών τους όσο αφορά περιβαλλοντικά προβλήματα.

Το θέμα της μελέτης έχει σχέση με διάφορους παράγοντες πίεσης ή ανησυχίας που ασκούνται από τον 'Aνθρωπο στη βιοποικιλότητα, και τις πιθανές λύσεις καλύτερης διαχείρισης του περιβάλλοντος από τους ανθρώπους.

Η επιλογή των Ευρωπαϊκών χωρών είναι : Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ελλάδα και Φινλανδία.Αυτό καθιστά ικανή μια προσέγγιση σε επαρκώς ευρεία κλίμακα διαφόρων προβλημάτων που έχουν τονιστεί στο Ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Όσο αφορά τα παιδιά,η εργασία αυτή θα τους επιτρέψει να ανακαλύψουν και να αποκτήσουν γνώσεις για το περιβάλλον, θα τους δώσει τη δυνατότητα να κάνουν επαφές με άλλα παιδιά της ηλικίας τους από διαφορετικά κοινωνικά κ΄πολιτιστικά υπόβαθρα.Νομίζουμε ότι αυτό το έργο θα τους διδάξει ευρύτητα νου, ανοχή και την ανάγκη για διάλογο.Επιπλέον θα μάθουν να αναπτύσσουν ουσιαστικές επαγγελματικές αρετές όπως ομαδικό πνεύμα, δημιουργικότητα και κίνητρα.

Οι ανταλλαγές ανάμεσα στους Ευρωπαίους που συμμετέχουν στο Euroforum θα διεξαχθούν μέσω Internet, πράγμα που θα τους δώσει τη δυνατότητα να μάθουν για το σύγχρονο σύστημα επικοινωνίας και επίσης θα τους επιτρέψει να ενημερώνονται με τη δουλειά που γίνεται στις άλλες χώρες. Κάθε τάξη θα γράψει ένα άρθρο για την εργασία της, που θα δημοσιευτεί στη «Λευκή Βίβλο».

Όλες οι σχολικές τάξεις του Euroforum 2000 θα συμμετέχουν σε ένα συνέδριο που διοργανώνεται στο Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας το Μάιο του 2000, το οποίο θα συνοδεύεται από εκθέσεις και άλλα γεγονότα. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι νέοι που θα συμμετέχουν θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους και θα εκφράσουν τις γνώμες τους για τα προβλήματα του περιβάλλοντος.

Οι περιβαλλοντικές ομάδες των Γυμνασίων Δωρίου και Μεθώνης από τη Μεσσηνία, μαζί με το γυμνάσιο της γαλλικής πόλης Morsang sur Orge από τα περίχωρα του Παρισιού, δούλεψαν κατά τις σχολικές χρονιές 1998-1999 και 1999-2000 πάνω στο θέμα «Σκουπίδια, ένας κρυμμένος θησαυρός»

 

Back to homepage ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Σκουπίδια, ένας κρυμμένος θησαυρός
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΩΡΙΟΥ
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 1999 - 2000
ΤΑΞΗ: Γ΄
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Σταυρούλα Αλεξανδροπούλου